сряда, 14 март 2012 г.

Изправяне на криви детайли

След като имаме вече няколко части от кораба идва ред на това да проверим до колко са прави. 
Начина на проверка е следният:
Поставете частта от кила на равна плоскост и притиснете задния край с пръст. После обърнете от другата страна и повторете.

 Вдигне ли се предната част на повече от милиметър е необходимо изправяне.



Нарочно съм снимал към слънцето за да се види как сянката пада под детайла, следователно проверяваната част е крива.
Друго решение е да си купите още един екземпляр от съответния брой - така  ще имате детайли, на които да се упражнявате в боядисването и другите техники. Обаче гаранция, че там шпангоутът (примерно)  ще е прав, няма.
    Ето и самата техника за изправяне:
1.Намокрям кривия детайл под течаща вода обилно и изчаквам няколко секунди за да може водата да поеме в дървото.
2.Избърсвам детайла с кърпа.
3.Поставям детайла между две равни прави плоскости и затягам с дървени или други стяги, по възможност в четирите края.



Целия процес трае от няколко дни до седмица.

Ако този начин не помогне може да се използва следният:

Стягаме по-няколко криви детайли наведнъж между мокри вестници.
Вестникът има двоен ефект - първо самият ще съдържа влага, а по време на съхненето по него ще минава влагата към свободните от детайли части и там ще се изпарява (вестникът действа като един вид фитил) - там ще има приток на въздух заради пролуката между двата вестника, горе-долу колкото е дебелината на детайла.

Особено по-кривите детайли ще бъдат подложени на огъване в обратна посока и лекувани в микровълнова фурна (това ще размекне и лепилото между слоевете), след което се прилага по-горното. За целта трябва да се направят две дървени рамки и клинове, защото във фурната не можеш да вкараш метал.

 Съхненето трябва да е при стайна температура, за около седмица.


Няма коментари:

Публикуване на коментар