понеделник, 19 март 2012 г.

Байцване на корпуса на галеона

        Имайки на предвид малкото свободно време с което разполагам, използвах момента докато спи малкия за да се занимавам малко с хобито.


     След като имаме всички основни части на скелета на кораба и сме сглобили трите части на кила, можем да се захванем с байцването им.

    
Понеже нямах търпение се разрових в гаража и открих точно орехов байц. Голям късмет.


  Единственото което ме притесняваше беше, че срока му е изтекъл отдавна ...... още през далечната 1990г. 


Но мерака беше повече от притеснението така че се реших. Байца е на водна основа и си има даже инструкция как да се нанася.


Нанасянето на байца правих с четка със среден размер и по посока на влакната на дървото. По този начин се подчертава много добре шарката на дървесината. Ето и резултата след нанасянето на първата ръка байц:

Тук е след полагането на втора ръка байц:

Резултата и цвета ми хареса много. Разбира се някой експерт в това хоби все ще намери някой косур, но както казах на мен ми хареса много.
Нормално като за начинаещ открих една доста досадна грешка, която ме подразни много. Грешката беше че е трябвало първо да байцвам и после да лепя. На местата на сглобката на кила, където се е разтекло лепило байца не хвана и стои по-светло и грозно. Ето тук :

И тук:

Решението е едно а именно изшкуряване на въпросното място леко, колкото да падне лепилото и байцване отново.
След като байцах кила преминах и към шпангоутите. Пак две ръце байц за всички елементи.
Следва сглобяване и лепене на всички шпангоути към килевата рамка.

Няма коментари:

Публикуване на коментар